Zihinsel Beceri Testi (Beyaz Yaka)
Zihinsel Beceri Testi, kişinin çeşitli kritik düşünebilme becerilerini ölçmek ve değerlendirmek için geliştirilmiştir. Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümünden Prof. Dr. Sami Gülgöz tarafından geliştirilmiş olan bu testte yer alan tüm madde türleri değişik gruplar tarafından Türkiye’nin değişik bölgelerinde denenmiştir. Her madde türü için 5000’i aşkın kişiden toplanan veriler üzerinden her türlü istatistik ve norm çalışmaları mevcut bulunmaktadır.
Zihinsel Beceri Testi aşağıdaki yetkinlikleri değerlendirmeyi hedefler:
-
Analitik Düşünme
-
Problem Çözme
-
Belirsizlikle Başa Çıkma
-
Yaratıcılık
-
Doğru Karar Oluşturma
-
Sistem Düşüncesi
-
Stratejik Düşünme
-
Sayısal Beceri
Sonuçlar, toplam puanın yanı sıra, sayısal, sözel, analitik düşünce, nedensellik, yaratıcı düşünce, sosyal algılama, şekil ve grafik alt boyutlarındaki performansa ilişkin bilgi sunar.
Zihinsel Beceri Testi (Mavi Yaka)
Mavi Yaka Zihinsel Beceri Testi, kişinin çeşitli kritik düşünebilme becerilerini ölçmek ve değerlendirmek için geliştirilmiştir. Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümünden Prof. Dr. Sami Gülgöz tarafından geliştirilmiş olan bu testte yer alan tüm madde türleri değişik gruplar tarafından Türkiye’nin değişik bölgelerinde denenmiştir. Her madde türü için 5000’den fazla kişiden toplanan veriler üzerinden her türlü istatistik ve norm çalışmaları mevcut bulunmaktadır.
Mavi Yaka Zihinsel Beceri Testi aşağıdaki düşünsel beceri bölümlerinden oluşur:
-
Sayısal
-
Sözel
-
Mantık
-
Yönerge Takibi
-
Dikkat
Özellikle mavi yaka ya da lise ve yüksek okul mezunlarına yönelik hazırlanmış işe alım ve kariyer gelişim programları için kullanılabilecek olan bu test ile belirli yetkinliklerin değerlendirilmesi mümkün olmaktadır.
Sayısal ve Sözel Yetenek Testi
Sayısal ve Sözel Yetenek Testi, kişinin sayısal ve sözel veri kullanarak akıl yürütme, muhakeme, ve analiz becerilerini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla geliştirilmiştir. Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümünden Prof. Dr. Sami Gülgöz tarafından hazırlanmış olan bu testte yer alan tüm madde türleri değişik gruplar tarafından Türkiye’nin değişik bölgelerinde denenmiştir. Her madde türü için 5000’i aşkın kişiden toplanan veriler üzerinden istatistik ve norm çalışmaları mevcut bulunmaktadır.
Bu testte derinlemesine bir biçimde sözel ve sayısal olmak üzere iki temel beceri kümesini ölçmeye ağırlık verilmiştir. Bilgiyi inceleyebilme, işlemleri muhakeme edebilme ve verileri kullanarak sonuca varabilme, temel sayısal ve sözel yeteneklerin üzerine inşa edilen becerilerdir. Birçok kurumda aday havuzunun zaten iyi eğitimli kişilerden oluşmasından dolayı temel becerilerin ölçülmesi gereksiz bir zaman kaybı olabilmektedir. Bu testle daha üst düzey zihinsel işlevler ölçülerek iş hayatında gündelik problem çözme becerilerini daha fazla ortaya çıkarabilecek bir değerlendirme gerçekleştirilmektedir.
Bireylerin sözel veri ve sayısal veri ile akıl yürütme becerileri birbirlerinden ayrışabilmektedir. Bu nedenle bu testin sonuçları verilirken toplam bir değerlendirmenin yanı sıra sözel ve sayısal verilerin kullanıldığı maddelerden yola çıkarak Sözel Muhakeme ve Sayısal Analiz olmak üzere iki ayrı değerlendirme daha sunulmaktadır.
Assess İnsan Gücü Değerlendirme ve Danışmanlık, kurumların değer ve yetkinlik değerlendirme ve geliştirme becerilerine destek olmak üzere yetkinlik kavramını merkezine alan eğitimler sunar. Bunların arasında NEO PI-R Kişilik Envanteri Sertifika Eğitimi, Ölçme ve Değerlendirme Merkezi Eğitimi, Yetkinlik Bazlı Mülakat Eğitimi ve yöneticilerin koçluk becerilerini geliştirmeye odaklı Performans Koçluğu Eğitimi ile Yetkinlik Atölye Çalışmaları yer alır.
Yetkinlik Bazlı Mülakat Becerileri Eğitimi
Eğitimin amacı yetkinlik değerlendirmesinde en etkin araç olan yapılandırılmış mülakatla ilgili bilgi aktarılması ve bu tekniği uygulama becerilerinin geliştirilmesidir. Ele alınan beceriler arasında soru sormanın yanında gözlemleme, irdeleme, kayıt tutma ve kanıtlara dayalı objektif değerlendirme bulunur. Eğitim sürecinde yapılan egzersizler ve geri bildirimler ile öğrenilenlerin uygulamaya aktarımı sağlanır.
İnsan Odaklı Performans Koçluğu Eğitimi
Eğitimin amacı koçluk sürecini ve gerekli becerileri gözden geçirerek performans artırıcı bir koçluğu yönetim tarzının bir parçası haline getirmektir. Bu eğitim yöneticinin çalışanına geri bildirim, rehberlik, teknik yardım ve kişisel destek vermesinden oluşan ilişkinin her yönüyle ele alınması üzerine kuruludur. İki günlük eğitimin sonucunda yöneticilerin geliştirdikleri becerilerle daha verimli, morali yüksek, işinden tatmin ve kuruma bağlı çalışanlardan oluşan bir iş ortamı yaratmaları mümkün olur.
Yöneticilere Yönelik Yetkinlik Farkındalık Atölye Çalışması
İş performansını yükseltmek üzere tüm yöneticilerin yetkinlikleri tanıması ve yetkinlik kavramını gündelik hayatlarına taşıması gerekmektedir. Eğitimin amacı yöneticilere yetkinlik kavramının ne olduğunun aktarılması ve yetkinlik davranış göstergelerinin birlikte çalışarak belirlenmesidir. Gruplar halinde yürütülen atölye çalışmasının sonunda ele alınan yetkinliklerin davranış göstergeleri ve bu yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik somut gelişim aktiviteleri belirlenmiş olur.
NEO PI-R Kişilik Envanteri Sertifika Eğitimi
İşyerlerinde ölçme ve değerlendirme bağlamında NEO PI-R Beş Faktör Kişilik Envanterinin kapsamlı kullanıcı eğitimidir. İki gün süren eğitimde, beş faktör kişilik teorisi, NEO PI-R envanterinin 5 ana boyut ve 30 alt boyutunu ve yetkinlikler ve davranış göstergeleriyle olan ilişkisi örnek uygulamalarla da desteklenerek ele alınır. Eğitim sonunda katılımcılara NEO PI-R Kullanıcı Lisansı verilir.
Ölçme Değerlendirme Merkezi Eğitimi
Eğitimin amacı kurumların İnsan Kaynakları ekibini Ölçme Değerlendirme Merkezleri konusunda aşağıdaki alanlarda bilgilendirmek ve eğitmektir.
-
Ölçme Değerlendirme Merkezlerinin tanımı, amacı, kullanım yerleri
-
Etkin Ölçme Değerlendirme Merkezlerinin özellikleri
-
Ölçme Değerlendirme Merkezlerinde en belirleyici kriter olan yetkinlik bazlı davranış göstergeleri
-
Adil, tarafsız ve tutarlı ölçme ve değerlendirme becerileri
-
Ölçme Değerlendirme yöntem ve araçları
-
Ölçme Değerlendirme metodolojisi ve uygulama süreci
İki günlük eğitimin ilk gününde kavramsal bilgi aktarımı, ikinci gününde ise örnek bir değerlendirme merkezi uygulaması yer alır.